PROSZĘ WAS BARDZO, ABY PRZEZ PIERWSZE 10 MIN KAŻDEJ LEKCJI BIOLOGII PRZYSYŁAĆ MI EMAIL Z IMIENIEM I NAZWISKIEM...POTRZEBNE DO WERYFIKACJI UCZESTNIKÓW.
1.04.20R.
TEMAT: UTRWALENIE WIADOMOŚCI Z EKOLOGII.
WASZYM ZADANIEM JEST PRZECZYTANIE PODSUMOWANIA DZIAŁU III "EKOLOGIA"
NASTĘPNIE NALEŻY WYKONAĆ TEST Z PODSUMOWANIA W ZESZYCIE ZE STR 132-134,SAME ODPOWIEDZI.
TERAZ PROSZĘ WYKONAĆ W ZESZYCIE ZADANIA/NALEŻY JEDNO Z NICH WYSŁAĆ MI W POSTACI FOTO NA MESSENGER LUB EMAIL - DO 3.04.20R.
ZAD. 1. Uzupełnij poniższy schemat, tak aby ilustrował obieg materii w przyrodzie. Wpisz w odpowiednie miejsca schematu określenia wybrane z poniższych.
związki organiczne, związki nieorganiczne, producenci, destruenci, konsumenci
ZAD. 2.
Określ rolę destruentów w ekosystemie.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
ZAD. 3.
Uporządkuj
informacje dotyczące symbiozy i protokooperacji. Wpisz obok nazw zależności
właściwe litery.
właściwe litery.
A. Zależność między ukwiałem a krabem
pustelnikiem
C. Niezbędna obu organizmom do przeżycia
D. Nie jest konieczna, ale poprawia jakość
życia obu partnerów
E. Zależność między koźlarzem a brzozą 1.
Symbioza ……………………………..
F. Zależność łącząca bąkojady i bawoły 2. Protokooperacja ………………………
Skreśl niepotrzebne wyrazy tak, aby zdania zawierały
prawdziwe informacje.
Na skałach rozwijają się organizmy
pionierskie, na przykład porosty. Przyspieszają one procesy wietrzenia
zasiedlonych skał. Dopiero na takim podłożu mogą wyrastać mchy. Opisany proces
to sukcesja pierwotna / wtórna. Kolejnym jej etapem jest rozwój roślin zielnych / krzewów. Po setkach / tysiącach lat na tym obszarze wykształca
się las / łąka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz